מאיפה אפשר לקבל עזרה בקבלת רישיון לקנאביס רפואי?

שאלות ותשובות

הגוף שאחראי להנפקת רשיונות לקנאביס רפואי הוא היק"ר (היחידה לקנאביס רפואי) שהיא יחידה במשרד הבריאות.

איך מקבלים רישיון לקנאביס רפואי?

רישיון לקנאביס רפואי ניתן לקבל בשתי דרכים:

  1. רופא מורשה: אפשר לקבל אישור דרך רופא מורשה להנפקת רישיונות לקנאביס רפואי (רשימת רופאים מורשים ניתן לראות כאן).
    על מנת למנוע מצב שבו לרופא משתלם להעניק רישיונות בשביל רווח כספי נקבע כי רופאים אלו מורשים להעניק רישיונות רק במסגרת הרפואה הציבורית. זאת אומרת, שאתם לא יכולים להגיע לביקור פרטי אצל הרופאים האלה ולקבל רישיון אלא, רק דרך ביקור רופא שנרשם דרך הרפואה הציבורית.
  2. הגשת בקשה מקוונת ליק"ר ע"י רופא מומחה: רופאים מומחים המטפלים במחלות ובמצבים הרפואיים שנקבעו יכולים אף הם להגיש בקשה מקוונת ליק"ר.

במידה והבקשה סורבה ניתן לבקש מהרופא המטפל בקשה לערעור עם הטופס הזה.

לא כולם מקבלים רישיון לקנאביס רפואי

תהליך הבקשה לרשיון איננו תהליך קל והוא צריך לעמוד בתנאים שהוגדרו בנוהל 106 של היק"ר.
נוהל זה מתנה גם מצבים של התוויות נגד בהן לא ניתן לקבל רישיון רפואי לקנאביס וגם את המצבים שבהם מותר להעניק רשיון לקנאביס רפואי.
כך לדוגמה הוגדרו התוויות נגד כגון: פסיכוזה פעילה, מצב פסיכוטי בעבר, הפרעה חרדתית, ותורשה פסיכיאטרית משמעותית בקרוב משפחה מדרגה ראשונה במיוחד במטופלים צעירים מגיל 30 והיסטוריה של התמכרות או שימוש לרעה בסמים, היריון והנקה.
רשימת התוויות נגד זו מהווה רק רשימה חלקית משום שגם שימוש בתרופות אחרות ע"י המטופל עלול לגרום לסירוב לקבל הרישיון במידה ומדובר בתרופות שעלולות להזיק כאשר הן ניטלות עם שימוש בקנאביס.

רק חולים שעומדים בתנאים מסוימים יכולים לקבל את הרישיון

כיום על פי נוהל 106 של היק"ר אפשר לקבל רישיון לקנאביס רפואי במצבים כמו: מחלת קרוהן, סרטן, קוליטיס, לסובלים מכאב נוירופאתי, איידס, טרשת נפוצה, פרקינסון, תסמונת טוראט, חולי אפילפסה, הפרעת דחק בתר- חבלתית PTSD .
מלבד המצבים הללו אפשר גם לקבל רישיון רפואי במקרים נוספים שאינם רשומים ובתנאי שהרופא שמגיש את בקשה, מצרף אסמכתאות רפואיות מתאימות שמעידות על כך שטיפול בקנאביס יהיה יעיל עבור המטופל.

כמו כן, חשוב להבין שלא כל המטופלים במחלות הרשומות יכולים לקבל באופן אוטומטי את הרישיון הרפואי לקנאביס ויש תנאים נוספים שצריכים להתקיים בכדי לקבל את הרישיון.
הוצאת רישיון לקנאביס רפואי כרוכה בהליך ביורוקרטי סבוך וקשה ולכן, קמו מרכזים וגופים שונים שעוסקים במתן עזרה בקבלת רישיון לקנאביס רפואי.

הרשם לסיוע בקבלת רישיון לקנאביס רפואי

צוות האתר יצר קשר עם מספר גופים המסייעים לקבל רישיון לקנאביס רפואי.
מלא פרטייך כאן בדף ואנו נשלח אותם למרכזים איתם יצרנו קשר והם יחזרו אלייך לפרטים נוספים.

1 Comment

התגובות סגורות.